Grupa Muchomorki

Zadanie 1

Obejrzyj film o Chojnie: https://www.youtube.com/watch?v=69U8EY_spSs 

Uważnie przyjrzyj się pokazywanym miejscom. Powtórz ich nazwy.

Zadanie 2

Zbuduj z klocków wieżę lub spróbuj narysować dowolną budowlę pokazywaną na filmie.

Grupa Misie

Zabawa nr 1

„Głosy z wiejskiego podwórka”  – ćwiczenia ortofoniczne

Zadanie polega na wysłuchaniu odgłosów wiejskich zwierząt. Następnie dziecko naśladuje odgłosy i sposób poruszania się zwierząt, które występują w poniższym nagraniu.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Zabawa nr 2

„Gdzie mieszkają zwierzęta” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic pokazuje   i nazywa ilustracje ukazujące pomieszczenia i budynki, w których mieszkają zwierzęta hodowlane: chlewika, obory, stajni, kurnika. Następnie, dziecko podejmuje próbę określenia nazw zwierząt w nich zamieszkujących.

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/102435-chlew/

https://pl.wikipedia.org/wiki/Obora_(budynek)#/media/Plik:Cows_on_a_farm__by_Eric_Dufresne.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Stajnia#/media/Plik:St%C3%A4nderhaltung_in_historischem_Gest%C3%BCtsteil.jpg

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/538079-kurnik/

Grupa Krasnale

Zadanie 1

Karty Pracy nr.2 str. 16

Proszę aby dziecko samodzielnie wycięło obrazki na dole kartki i wkleiło je w odpowiednie miejsce, następnie opowiedziało historyjkę obrazkową co wydarzyło się najpierw a co potem

Zadanie 2

„Patrz uważnie” – zabawa dydaktyczna. Układamy na podłodze różne przedmioty, następnie prosimy aby dziecko zasłoniło oczy zabieramy jeden z przedmiotów, dziecko odgaduje co zniknęło.

Grupa Smerfy

Zadanie 1

„Karmimy kurki”- ćwiczenia oddechowe.

Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury albo na talerzyk itp.

Zadanie 2

Rozwiązywanie zagadek

Chodzi po podwórku,

Woła: „Kukuryku”,

On i jego przyjaciele,

Mieszkają w kurniku.

(kogut)

 

Bawię się w błocie

Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.

Mieszkam w chlewiku ….

(świnia)

 

Często wołam: me, me, me.

Czy ktoś wełnę moją chce?

( owca)

 

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.

Odpoczywam w stajni i nie

jestem leń.

(koń)

 

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,

Na śniadanie dam ci jajko.

(kura)

 

Zawsze blisko krowy i ogonem

miele, każdy już odgadnie,

bo to przecież…(ciele)

Grupa Motylki

Zadanie 1

Wysłuchaj wiersza Na wiejskim podwórku Stanisława  Kraszewskiego. Odpowiedz na pytania:

Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

Czy pamiętasz jak nazywają się „dzieci” tych zwierząt? 

Opisz wygląd młodych zwierząt? (np.: jest łaciate, rogate…)

Na wiejskim podwórku 

Stanisław Kraszewski

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.

Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa – łaciate cielątko,

Koza – rogate koźlątko,

Owca – kudłate jagniątko,

Świnka – różowe prosiątko,

Kurka – pierzaste kurczątko,

Gąska – puchate gąsiątko,

Kaczka – płetwiaste kaczątko,

Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.

Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.

Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:

Krowę – łaciate cielątko,

Kozę – rogate koźlątko,

Owcę – kudłate jagniątko,

Świnkę – różowe prosiątko,

Kurkę – pierzaste kurczątko,

Gąskę – puchate gąsiątko,

Kaczkę – płetwiaste kaczątko,

Znalazło mamę każde dzieciątko.

Zadanie 2

Rozwiąż zagadki:

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka (krowa)

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają (świnki)

Nie na polu, nie pod miedzą,

lecz na hali trawkę jedzą.

Wełniane kubraczki mają,

wełnę na sweterki dają. (owca)

Dumny bardzo jest z ogona,

chociaż pawia nie pokona.

Nocuje zawsze w kurniku,

rankiem pieje “Kukuryku!”. (kogut)

Może być dzika,

może też domowa.

Z jej miękkich piórek

jest kołdra puchowa. (gęś)

Nie czuj przy niej żadnej trwogi,

choć kopyta ma i rogi.

Jej braciszka dobrze znasz,

to Matołek słynny nasz. (koza)

Zadanie dodatkowe:

5-latek  –  Tropiciele str.24 – Narysuj po śladzie kontury zwierząt. Pokoloruje te, które mieszkają w wiejskiej zagrodzie. Zaprowadź zwierzęta do ich domów.

Grupa Biedronki

Zabawa 1

 ,,Rośliny uprawne” – film edukacyjny. Obejrzyj film i postaraj się opowiedzieć rodzicom, to co zapamiętałeś z tego filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM

Zabawa 2

 ,,Przeciąganie liny” – zabawa ruchowa. Rodzic proponuje dziecku zabawę w przeciąganie liny. Zaznacza środek liny (zawiązuje chustkę) i ustala obszar (linia), którego nie można przekroczyć. Na sygnał ciągniemy linę. Obserwujemy reakcję dziecka na przegraną lub wygraną, rozmawiamy na temat emocji, które odczuwa.

Grupa Pszczółki

Zadanie 1

Rozwiazywanie zagadek słownych  o wiejskich zwierzętach – dziecko podaje rozwiązanie zagadki.

https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-gospodarskich/

https://www.youtube.com/watch?v=UiP8jlCuYCw

Zadanie 2

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza J. Porazińskiej „Wiejska muzyka” – dziecko rytmicznie dzieli nazwy zwierząt, klaszcze lub tupie przy sylabizowaniu; naśladuje głosy zwierząt.

Kaczka kwacze, kracze wrona,
a gęś gęga przestraszona.
Koza meczy, owca beczy,
a na płocie sroka skrzeczy.
Wróbel ćwierka, dzięcioł stuka,
a kukułka w lesie kuka

Propozycje innych wierszyków:

https://www.superkid.pl/wierszyki-ortograficzne

Grupa Żabki

Zadanie 1

Zabawa dydaktyczna „Wieś i miasto” –  proszę, by dziecko wyszukało i opowiedziało o  różnicach i podobieństwach między wsią i miastem na podstawie zdjęć. Co kojarzy się dziecku ze słowem wieś?

Proszę o wykonanie karty pracy z książki cz. 3 strona 37 a,b

Zadanie 2

„Od ziarenka do bochenka” – proszę przeczytać dziecku opowieść ruchowo-naśladowczą połączoną z ćwiczeniami artykulacyjnymi:

– Pociąg: Jedziemy dziś do gospodarstwa rolnego pociągiem (ciuch, ciuch, ciuch – naśladowanie odgłosów. Przekonamy się, jak wygląda życie na wsi…

– Koniki: Jedziemy na konikach do pana rolnika (odgłos kląskania).

– Praca rolnika: Najpierw rolnik sieje zboże (siejeje, siejeje, siejeje), deszcz pada na pole (kap, kap, kap), potem zboże rośnie i dojrzewa, a wietrzyk śpiewa (szszszsz). Słońce grzeje całe lato (uf, uf, uf), nastała pora zbiorów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrrrrr, wrrrrrr). Kombajn przesypuje ziarno na wozy (szszszszsz), rolnik wiezie ziarno ciągnikiem do młynarza (wrrrr, wrrrrr, wrrrr).

– Młyn: Młynarz w młynie zmiele ziarnka (szerokie otwieranie ust i kręcenie szczęką), z ziaren powstanie mąka. Aaaa– psik! Wpadła do nosków! Mąka jest gotowa, do piekarni jedziemy samochodem (brum, brum, brum). Nocą, kiedy dzieci śpią (sen – chrapanie), piekarz piecze z mąki chleb i bułki (naśladowanie ruchu wyrabiania ciasta). – Piekarnia: Z samego rana samochody (brum, brum) z piekarni ruszają do sklepów, by dostarczyć pieczywo. Uwaga, jeszcze gorące (parzy – dmuchanie), ale jak pięknie pachnie (wąchanie – głęboki wdech i wydech).

– Pociąg: Wracamy pociągiem (ciuch, ciuch ciuch) do przedszkola.

Grupa Stokrotki

Zadanie 1

Obejrzyj film edukacyjny o zwierzętach w gospodarstwie rolnym na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

„Skąd to mamy?” – rozmowa o użyteczności zwierząt hodowlanych na podstawie filmu.np. jaja, pierzę ( od kury).

Zadanie 2

Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.3 str.55.

Połącz w pary obrazki, których nazwy się rymują.

Każdą parę połącz linią w innym kolorze.

Narysuj zieloną kropkę przy obrazkach, których nazwy rozpoczynają się głoską k.

Grupa Słoneczka

Zadanie 1

Posłuchaj wiersza H. Bechlerowej „Na podwórku” i odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.

Na podwórku u Władka jest wesoła gromadka:

długouchy pies Raczek

i króliczek, co skacze,

kurka pstra i kotki dwa,

i na koniec łaciaty prosiaczek.

Ma ten Władek zmartwienie:

Raczek garnek stłukł w sieni,

kotek wełnę rozwinął,

spruł pończochę babciną,

drugi kot wlazł na płot

i pobrudził łapkami pierzynę.

A od rana już kłopot:

trzeba mleka dać kotom,

barszcz zjada pies Raczek,

trawę królik, co skacze,

kurka pstra owies ma,

a otręby w korytku – prosiaczek.

Pytania :

Jak miał na imię chłopiec z wiersza?

Jak się nazywał pies Władka?

Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?

Co zrobiły zwierzęta?

Co jadły zwierzęta?

Zadanie 2

Karta Pracy „45”  3latki  „Wiejska zagroda” .

Postaw kropkę obok zwierzęcia, które daje mleko, a kreskę obok tego, które znosi jaja.

Karta Pracy str.28-29  4latki „Kto mieszka w oborze?”

Nazwij zwierzęta i budynki przedstawione na ilustracji. Wklej w puste miejsca właściwe zwierzęta i pojazdy. Dokończ kolorować dachy budynków. Podziel nazwy zwierząt na sylaby.

Język angielski

Dzieci 3 – letnie

Hello children! How areyou? Przywitajmy się piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Zaśpiewajmy razem:

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

Dzieci 4 –letnie

Hello children! How areyou? Przywitajmy się piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Zaśpiewajmy razem:

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg

 

Dzieci 5-letnie

Hello children! How areyou? Przywitajmy się piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

Zaśpiewajmy razem:

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

https://www.youtube.com/watch?v=b0NHrFNZWh0

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA