Grupa Muchomorki

Zadanie 1

Posłuchaj uważnie piosenki i odpowiedz na pytania:

(2) Hity Maluszka – Kurki trzy – YouTube

Ile kurek wyszło w pole?

Gdzie znajdowała się pierwsza kurka, a gdzie druga i trzecia?

Co robiła trzecia kurka?

Co zjadły kurki?

Zadanie 2.

Policz kurczaczki, pokoloruj je na żółto, kurę natomiast według  własnego pomysłu.

Kolorowanka Kurka i ma³e kurczaki do druku (drukowanka.pl)

Grupa Misie

Zabawa 1

„Miś u lekarza” – zabawa plastyczna

Zadanie polega na pokolorowaniu obrazka pamiętając przy tym o prawidłowym sposobie trzymania kredki.

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/laryngolog-kolorowanka-713

Zabawa 2

„Chory miś, zdrowy miś” – zabawa ruchowo-naśladowcza

Dziecko to niedźwiadek, który chodzi po pokoju – lesie. Na hasło: – Chory miś podchodzi do rodzica – mamy niedźwiedzicy, pokazuje i wymienia część ciała, która jest chora..  Mama leczy dotykiem np. przytuleniem. Dzięki temu niedźwiadek może wrócić do swoich zabaw. Proponuję zabawę  powtórzyć kilka razy oraz  zamienić się w niej rolami.

Grupa Krasnale

Zadanie 1

Mniej, więcej, tyle samo” – zabawa dydaktyczna. Przelewanie płynów do pojemników o różnym kształcie.

Zadanie 2

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem koca, prześcieradła, chusty „Rekin” (Zabawa z całą rodzin) Uczestnicy siedzą w kręgu, trzymając chustę na wysokości barków. Są oni turystami kąpiącymi się w morzu. Pod chustą jest jedna osoba- REKIN- który poluje na turystów wciągając ich do wody (pod chustę). Rekin stara się wciągnąć jak najwięcej osób, które w wodzie zmieniają się w rekiny. Możemy wybrać ratownika lub kilku. Ratownik chodzi dookoła chusty i ochrania kąpiących się. Musi szybko reagować na ich krzyk.

Grupa Smerfy

Zadanie 1

 Jakie maszyny pomagają rolnikowi?”- rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie zgromadzonej domowej biblioteki i doświadczeń dzieci. Dziecko rozpoznaje: traktor, siewnik, pług, kombajn.

Linki obrazków urządzeń występujących w gospodarstwie wiejskim.

https://4.bp.blogspot.com/-a_OoNQVWYRE/WsiWQ45kM6I/AAAAAAAAA_Q/9vQJoiB0w7EPRlqwDrso9bOu9rtN714gACLcBGAs/s1600/maszyny%2Brlncza%2B%25287%2529.png

 

https://4.bp.blogspot.com/-_qK_oXFfqeo/WsiWQaf_TzI/AAAAAAAAA_M/UNstmgFG3m8JL4os1nABKLk8ItLsumRoQCLcBGAs/s1600/maszyny%2Brlncza%2B%25286%2529.png

 

https://1.bp.blogspot.com/-JJt2oQio66A/WsiWQe3rm2I/AAAAAAAAA_I/-SPfeeD1lesSK4e0SQ97pb0i1cSSeV-YwCLcBGAs/s1600/maszyny%2Brlncza%2B%25285%2529.png

 

https://3.bp.blogspot.com/-0Dnr5WeXwKI/WsiWQB33yKI/AAAAAAAAA_E/OKR4uOKipVs0ZS9a3cY4H8IXnKwgqrUFQCLcBGAs/s1600/maszyny%2Brlncza%2B%25284%2529.png

 

https://1.bp.blogspot.com/-B-64JOpvJ_0/WsiWPoUMB6I/AAAAAAAAA-8/CwRaXayfkXs3QkepLATNfZCOJtjTRSHKACLcBGAs/s1600/maszyny%2Brlncza%2B%25283%2529.png

Zadanie 2

Praca z książką „Karty pracy” cz. 2, str. 15 – łączenie rzeczy z ich cieniami, nazywanie tych rzeczy, podział na sylaby, wypowiedzi na temat ich przeznaczenia.

 

Grupa Motylki

Zadanie 1

Wysłuchaj historyjki. Wyobraź sobie, ze jesteś aktorem odgrywającym rolę rolnika. Naśladuj gestem  wszystkie czynności, jakie wykonuje rolnik.

Praca rolnika

Emilia Raczek

W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek, nalewał wodę do zbiorników i poidełek. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni  i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Nanosił również z kopy obok – świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i wziął się do dojenia. Trzeba było dojść do każdej i na małym stołeczku usiąść obok niej. Obiema rękoma chwycił wymiona i zaczął doić krowę. Do wiaderka zaczęło płynąć ciepłe mleko. Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole równiutko, rządek przy rządku. Następnie w wielkie wiadro wsypał ziarno i zaczął siać – chodząc po polu w jedna i druga stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnki, kury oraz kaczki. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.

Zadanie 2

Posłuchaj piosenki o figurach geometrycznych. Następnie spróbuj wykonać traktor z wyciętych z kolorowego papieru figur geometrycznych.  Narysuj kredkami na kartce pole uprawne, później przyklej wycięte figury geometyczne wg wzoru – tak by powstał z nich traktor. Podpowiedź, jak go zrobić masz poniżej. Nazwij figury, które  użyłeś do wykonania traktora.

Piosenka o figurach:

 Zadanie dodatkowe:

4-latek – Tropiciele str. 15 – Połącz narzędzia z ich cieniem; podziel nazwy narzędzi na sylaby, powiedz do czego one służą

Grupa Biedronki

Zabawa 1

,,Świat w naszych rękach” – piosenka. Wysłuchaj jej uważnie, jeżeli chcesz spróbuj się jej nauczyć.

Zabawa 2

Praca z kartą pracy. Poproś rodzica o pomoc w uzupełnieniu kart pracy KP4.2a i 2b.

Grupa Pszczółki

Zadanie 1
Zabawa matematyczna „Liczymy kwiaty”.

Policz wszystkie kwiatki.

Posegreguj rośliny na te „do wazonu” i te „do doniczki” – uzasadnij swój wybór.

 Ile trzeba przygotować wazonów a ile doniczek?

Ustal których jest więcej, których mniej a może jest ich tyle samo?

Powtórz nazwy kwiatków za rodzicem (kaktus, gerbera, tulipan, irys, tulipan, hiacynt, róża, pelargonia).

 Podziel ich nazwy na sylaby.

Zadanie 2

Posłuchaj piosenki.

https://chomikuj.pl/stanislaw.popczyk/Dla+Dzieci/Piosenki+ekologiczne/18+Piosenka+ekologiczna,2381542369.mp3(audio).

Zatańcz tak jak pokaże Ci rodzic.

Dymią kominy wielkich fabryk – pokazujemy w górę na „dym”

płynie brudna woda do rzek.  – schylamy się, pokazujemy „brudną wodę” 

Chcemy oddychać powietrzem czystym – robimy ustami trzy wdechy            

czystą wodę mieć – naśladujemy picie wody z kubka

Ref. Czysta woda zdrowia doda – to każde dziecko wie.

 Czysta woda zdrowia doda – tobie, tobie i mnie – rytmicznie klaszczemy

Smog już przykrywa niebo całe

szarym dymem i szarą mgłą. – pokazujemy na niebo

W rzekach jest mniej i mniej rybek – kreślimy w powietrzu obiema rękami kształt ryby

Kto to widział, kto?

Ref.       Czysta woda zdrowia doda…. –  rytmicznie klaszczemy

Grupa Żabki

Zadanie 1

Zabawa dydaktyczna „Jak pomóc naszej planecie?”

Proszę o obejrzenie prezentacji zdjęć przedstawiających tereny piękne i czyste oraz zanieczyszczone.

https://www.pila.lasy.gov.pl/documents/33040463/38992955/%C5%9ACEI%C5%BBKA+MORENA+CZARNKOWSKA.jpg/227c43cf-f5c7-d5ac-00d3-3ed0217004a8?t=1597065555727

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/B4kk9kpTURBXy80NjBkNTlmNGVjZDY3NDJkY2U1MTRhNWI0ZmQ3MDQ3Mi5qcGeSlQLNA8AAwsOVAgDNA8DCw4GhMAU

https://suezglogow.pl/uploads/documents/gallery/259/piekne-i-czyste-tereny-zielone-foto-1497.jpg

https://ciechocinek.pl/wp-content/uploads/2018/12/35.jpg

http://ulice-warszawy.pl/page_img/ulice-warszawy.pl-Parki,%20laski-2207.jpg

Tereny zanieczyszczone:

https://www.hydrotech-group.com/files/ckeditor/sarno.png

https://image.shutterstock.com/image-photo/river-that-polluted-various-garbage-600w-186121226.jpg

https://img.freepik.com/darmowe-zdjecie/zanieczyszczenie-powietrza-z-fabryki-dym-z-komina_336475-646.jpg?size=626&ext=jpg

https://bi.im-g.pl/im/8b/59/18/z25532811IBG,Smog–zdjecie-ilustracyjne-.jpg

https://bi.im-g.pl/im/ac/e1/18/z26088620V,Wyciety-las.jpg

https://www.gdansk.lasy.gov.pl/image/journal/article?img_id=35325334&t=1550739156672&width=560

Proszę o zadanie dziecku pytań:

– Co by było, gdyby ludzie wyrzucali wszystkie śmieci na ulicę?

– Co by było, gdyby zabrakło czystej wody do picia?

– Co by było, gdyby dym tak zanieczyścił niebo, że nie dałoby się zobaczyć słońca?

– Co by było, gdyby wycięto wszystkie drzewa?

– Co by było, gdyby spłonęły wszystkie łąki?

– Co by było, gdyby nie było zwierząt?

Dziecko stara się tworzyć scenariusze udzielając odpowiedzi na powyższe pytania.

Proszę zadać dziecku pytanie: Jak można pomóc naszej planecie?

Dziecko może udzielić odpowiedzi słownie lub narysować swoje propozycje na kartce.

Zadanie 2

Wprowadzenie litery Z, z.

Proszę pokazać dziecku zdjęcie zebry.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/Equus_quagga.jpg/1200px-Equus_quagga.jpg

Proszę, aby dziecko powiedziało, jaką głoskę słyszy na początku wyrazu. Następnie może podać przykłady innych przedmiotów rozpoczynających się głoską z.

Proszę wykonać kartę nr 2, część 4. Dziecko ma za zadanie znaleźć na ilustracji i pokolorować jak najwięcej obiektów, których nazwy zaczynają się głoską z.

Proszę na czystej kartce napisać na środku literę z i poprosić, aby dziecko wokół litery narysowało jak najwięcej przedmiotów, rzeczy zaczynających się tą głoską.

Grupa Stokrotki

Zadanie 1

Zabawa ruchowa- „Marsz czyścioszków”.
Rodzic mówi wierszyk. Dziecko słucha i naśladuje ruchy, o których jest mowa w wierszu.

Idą dzieci równą drogą,

po kamyczkach iść nie mogą.

Po kamyczkach hop, hop, hop!

Do dołeczka skok! (zwykły krok w rytmie marsza, trzy podskoki w miejscu, skok do przysiadu podpartego)

Pora wracać. Kto się znuży,

ten odpocznie po podróży.

Dom już blisko, nogi w ruch!

Kto zwycięży – zuch! (marsz w rytmie wiersza i bieg na uprzednio wyznaczone miejsca – pod ścianę, do krzesła itp.)

Rodzic wykonuje wszystkie ruchy razem z dzieckiem akcentuje ostatni wiersz, aby przyspieszyć zajmowanie miejsc. Zabawę należy powtórzyć kilka razy

Zadanie 2

Nauka piosenki pt. „Przegoń wirusa”.

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4&t=0s

Przegoń wirusa

Stuk puk
stuk
puk
wirus jest u drzwi
puk, puk
prędko otwórz mi
nie, nie
nie otworze ci
ty wirusie jesteś bardzo zły
lecz tak czasami zdarzyć się może
że przyjdzie wirus o pełnej porze
ty go nie widzisz
więc ręce myj
tym go przestraszysz
ucieknie w mig
tup tup tup
wirus skrada się
tak tak tak
wpuść do siebie mnie
nie, nie , nie chce chorym być
ty wirusie jesteś bardzo zły
lecz tak czasami zdarzyć sie może
że przyjdzie wirus o pełnej porze
ty go nie widzisz
więc ręce myj
tym go przestraszysz
ucieknie w mig

Grupa Słoneczka

Zadanie 1

Przeczytajcie wiersz i pobawcie się z rodzicami lub z rodzeństwem w lekarza. Pamiętajcie o stosowaniu zwrotów grzecznościowych: dziękuję, proszę, przepraszam, dzień dobry.

Naprawimy misia

– Kto misiowi

urwał ucho?

No, kto? – pytam.

Cicho, głucho…

Nikt się jakoś

nie przyznaje.

Może jechał

miś tramwajem?

Może upadł,

biegnąc z górki?

Może go

dziobały kurki?

Może Azor

go tarmosił,

urwał ucho,

nie przeprosił?

Igła, nitka,

rączek para.

Naprawimy

szkodę zaraz.

O! Już sterczą

uszka oba.

Teraz nam się

miś podoba.

Zadanie 2

„Gimnastyka dla smyka” – zakręć kołem i wykonaj wskazane ćwiczenia