Grupa Muchomorki

Zadanie 1

Obejrzyj bajkę o ulubionym misiu angielskich dzieci. Opowiedz ją mamie, tacie albo babci.

(2) Kubusiowe przygódki – Skutki przejedzenia. – YouTube

Zadanie 2

Pokoloruj Kubusia Puchatka. Postaraj się, aby wyglądał jak ten z bajki. Użyj odpowiednich kolorów.

Kolorowanka Kubuœ Puchatek ogl¹da spadaj¹ce liœcie – Kolorowanki na GifyAgusi.pl

Grupa Misie

Zadani 1

„Zdrowie na talerzach” – ustalenie zdrowej diety dla dzieci.

 Rodzic prezentuje obrazki z produktami żywnościowymi (wycinki z gazet reklamowych). Dziecko nazywa je próbując określić, czy są zdrowe. Wskazuje te, które lubi jeść. Następnie podaje dziecku ilustracje lodówki, podaję przykładowy link:   https://drukowanka.pl/kolorowanka/lodowka/  oraz komplet ilustracji z produktami jedzenia zdrowego i niezdrowego. Zadaniem dziecka jest zapełnić lodówkę tylko zdrowymi produktami.

Zadanie 2

Zabawa kulinarna „Wiosenne kanapki”

Zadaniem dziecka oraz rodzica jest przygotowanie smacznych, a przede wszystkim zdrowych kanapek. Dziecko  posługując się plastikowym nożem samodzielnie smaruje pieczywo, układa dodatki w postaci różnorodnych  kolorowych warzyw. Za każdym razem określa nazwę i kolor  warzywa, które właśnie położyło na chleb. Po wykonaniu zadania, dziecko podejmuje próbę przeliczenia wszystkich kanapek znajdujących się na talerzu.  Zapewne  takie własnoręcznie przygotowane wiosenne kanapki będą smakowały dziecku  znacznie bardziej.

Grupa Krasnale

Zadanie 1

„Odgłosy lasu” – zabawa słuchowa. Próby nazywania odgłosów nałożonych na siebie.

https://www.youtube.com/watch?v=qPSTDENVaF8

Zadanie 2

Zabawa ruchowa „Naleśniki” Osobę leżącą na brzegu chusty zawijamy (głowa musi pozostać poza chustą). Ta próbuje sama się rozwinąć.

Grupa Smerfy

Zadanie 1

„Rolnik w polu” – masażyk Beaty Gawrońskiej.

 Dziecko uczy się razem z rodzicem wiersza na pamięć , a następnie recytuje tekst i wykonuje ruchy opisane poniżej.

Rolnik rano rusza w pole ( dziecko kroczy palcami obu rąk po plecach rodzica z dołu do góry)

Orać pługiem czarną rolę ( rysuje linie równoległe do linii kręgosłupa z góry do dołu)

Sieje zboże i buraki ( stuka palcami po całych plecach)

Z których później są przysmaki ( lekko puka dłońmi w plecy rodzica).

Zadanie 2

 „Co tak smakuje?” –zabawa sensoryczna.

Przed zabawą rodzic przygotowuje słomkę do napojów oraz w pojemnikach: sok z cytryny (może być lekko rozcieńczony), mocno posłodzoną wodę i mocno osoloną wodę. Dziecko nie wie co znajduje się w pojemnikach. Rodzic zachęca dziecko by kolejno próbowało płynów (zwraca uwagę by nabierało małą ilość). Następnie dziecko ocenia smak i wymienia ulubione potrawy, smakołyki, które kojarzą mu się z tym właśnie smakiem.

Grupa Motylki

Zadanie 1

Wysłuchaj wierszyka a następnie spróbuj odpowiedzieć na pytanie:

  • Skąd pochodzi cukier?

Od buraka do lizaka

autor nieznany

Cukrowa wata, cukrowa wata,

Kręconą w bębnie kupuje tata.

Ja lubię watę, lubi też osa

Cukrowe nitki cieńsze od włosa.

 Lecz nie wie osa, ja nie wiem też,

Skąd wziął się cukier.

A czy Ty wiesz?

Rośnie na polu burak cukrowy,

 Długo dojrzewa, aż jest gotowy.

Trzeba buraki z ziemi wyrwane

Zwieść do fabryki cukrownią zwanej.

 Tam się je myje, kroi, szykuje

 I coś jak kompot przygotowuje.

Na samym końcu z tego kompotu

Jest wreszcie cukier.

Tyle kłopotu

Ma mnóstwo ludzi z takim burakiem,

Byś mógł się cieszyć jednym lizakiem.

Zadanie 2

Lizaki dla lalek – weź  kilka kawałków plasteliny w różnych kolorach. Z każdego kawałka uformuj cienki długi wałeczek. Połącz ze sobą kolejne wałeczki, a następnie zwiń w ślimaka. Na końcu nabij na wykałaczkę.

Grupa Biedronki

Zabawa 1

 ,,Olek i śmieciarka” – piosenka. Obejrzyj film i przypomnij sobie jakie odpady wrzuca się do koszy oznaczonych tymi kolorami.

Zabawa 2

,,Coś z niczego”. Wymyśl i zbuduj zabawkę z surowców wtórnych (pudełek, butelek, opakowań, sznurków, itp.). Jeżeli chcesz poproś rodzica o pomoc.

Grupa Pszczółki

Zadanie 1

Zabawa graficzna „Rysujemy rybki”

Kreślimy w powietrzu rękami kształt małych ryb i dużych ryb.

Kreślimy w powietrzu rybę palcami  wskazującym lewej i prawej dłoni.

 Kreślimy obiema rękami w powietrzu kształty rybek.

Spróbuj samodzielnie narysować rybę na kartce (jeżeli potrzebujesz pomocy, poproś o pomoc rodzica), pokoloruj rybkę według własnego pomysłu.

Zadanie 2

Zestaw zabaw ruchowych.

1.Dziecko – ptak – przy dźwiękach bębenka porusza się swobodnie między rozłożonymi na podłodze kartkami gazet – gniazdami. Przerwa w grze jest sygnałem , że ptak musi schować się do któregoś z gniazd. Ponowna gra jest sygnałem do dalszego spacerowania między gniazdami.  (Jeśli nie mamy w domu bębenka możemy zagrać np. na plastikowej butelce.)

2.Ćwiczenia oddechowe – dziecko naśladuje wąchanie kwiatka trzymanego w dłoni.

( wciągamy powietrze nosem a wypuszczamy ustami – powtarzamy trzy razy )

3.Zabawa „Wycieczka” – dziecko leży tyłem na podłodze, rodzic ciągnie je za nogi w różnych kierunkach.

4.Marsz przy piosence.

 https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs

Grupa Żabki

Zadanie 1

Zabawa dydaktyczna „Recykling”.

Dziecko podejmuje próbę wyjaśnienia słowa recykling. Można podpowiedzieć, że jest to przetwarzanie odpadów na coś, co można ponownie wykorzystać. Zapoznanie z symbolem recyklingu:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/Recycling_symbol2.svg/1200px-Recycling_symbol2.svg.png

Proszę wykonać kartę pracy nr 3.

Proszę obejrzeć filmiki o segregacji śmieci:

https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

Proszę zapoznać dziecko z terminem rozkładania się poszczególnych grup śmieci:

– papier (rysunek) – 1-6 miesięcy

– ogryzek jabłka – 1-5 miesięcy

– reklamówka – nawet 400 lat

– puszka (metal) – 50 lat

– plastikowa butelka – 400-450 lat

– słoik (szkło) – nigdy

– papierek po cukierku – 400 lat

– gazeta – 6 tygodni

– skórka od banana – rok

– chusteczka higieniczna – 2-4 tygodnie.

Proszę wykonać kartę nr 4.

Zadanie 2

Praca plastyczno-techniczna „Oburzony ekoludek”.

Potrzebne materiały: pudełka, plastikowe butelki, gazety, stare płyty, klej, nożyczki, taśma klejąca, kredki, flamastry.

Proszę, aby dziecko wykonało postać ekoludka. Ekoludek ma być oburzony postępowaniem ludzi wobec środowiska. Dziecko wykonuje pracę według swojego pomysłu.

Grupa Stokrotki

Zadanie 1

Zabawa orientacyjna„Prowadzę chorego kolegę”, doskonalenie umiejętności wskazywania kierunków w odniesieniu do siebie i drugiej osoby. Dziecko zaprasza do zabawy jedną osobę z domowników. Wspólnie ustalają kto z nich będzie „chory”, a kto -„zdrowy”. Następnie „zdrowy” idzie tuż za „chorym” i mówi mu, w jakim kierunku ma się ono udać. Po kilku minutach następuje zmiana ról.

Zadanie 2

„Poznajemy litery – litera g.”

 Obejrzyj bajkę aby zapoznać się z obrazem graficznym litery g.

https://www.youtube.com/watch?v=u0GKtTFZPPQ

Następnie podziel  wyrazy na sylaby i głoski, głoskując akcentuj głoskę g ( gitara, gazeta, góra, groch, gazela, garnek, galareta, grad, górka, guma, gra, gawron, grosz).

Grupa Słoneczka

Zadanie 1

Przeczytajcie wiersz „Chory kotek” S. Jachowicza i odpowiedzcie na pytania.

Chory kotek

Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku,

I przyszedł kot doktor: „Jak się masz, koteczku?”

„Źle bardzo…” ? i łapkę wyciągnął do niego.

Wziął za puls pan doktor poważnie chorego,

I dziwy mu prawi: „Zanadto się jadło,

Co gorsza nie myszki, lecz szynki i sadło,

Źle bardzo… gorączka! Źle bardzo, koteczku!

Oj! długo ty, długo poleżysz w łóżeczku.

I nic jeść nie będziesz, kleiczek i basta.

Broń Boże kiełbaski, słoninki lub ciasta!”

„A myszki nie można?” ? zapytał koteczek.

„Broń Boże! Pijawki i dieta ścisła!

Od tego pomyślność w leczeniu zawisła”.

I leżał koteczek: kiełbaski i kiszki

Nietknięte, z daleka pachniały mu myszki.

Patrzcie, jak złe łakomstwo! Kotek przebrał miarę,

Musiał więc, nieboraczek, srogą ponieść karę.

Tak się i z wami dziateczki stać może:

Od łakomstwa strzeż was Boże!

Przykładowe pytania do rozmowy:

– Co spotkało kotka?

– Dlaczego zachorował?

– Co mu dolegało?

– Co musiał jeść, żeby wyzdrowieć?

– A Wy, co najbardziej lubicie jeść? Czy to jest zdrowe?

Zadanie 2

Popatrzcie na piramidę zdrowia. Pamiętaj, że piramidę zdrowia czytamy od dołu. Odpowiedz na pytanie co jest najważniejsze, aby być zdrowym. Co warto jeść, a czego należy unikać?
 ( jakich produktów brakuje na piramidzie?)

https://images.app.goo.gl/krtQRdcGsfn9fBc59

 Dla 4-latków – karta pracy cz.4, s.4

Zaprowadź chorego misia do lekarza. Narysuj odznakę dzielnego pacjenta

Dla 3- Latków – karta pracy nr 47

Zaznacz na talerzach tylko produkty zdrowe

Religia

dla grupy 3- latków

https://youtu.be/ZrMBAP9gtlA

dla grupy 4- latków

https://youtu.be/Edn9iimV81Q

dla grupy 5- latków

https://youtu.be/omXH_Rx-tB0