Grupa Muchomorki

Zadanie 1

Naucz mamę, tatę albo rodzeństwo tańca kaczuszek: www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

Zadanie 2

Wykonaj z pomocą rodziców koszyczki wielkanocne na jajka według instrukcji. Wykorzystaj do tego rolki po papierze toaletowym: www.youtube.com/watch?v=bcq6AhQMqcQ

Grupa Misie

Zabawa 1

Przeczytanie przez rodzica wiersza K. Różeckiej pt. „Pisanki”.

Dziecko stara się zapamiętać i opisać  wygląd poszczególnych pisanek występujących w  wierszu. 

Pisanki, pisanki,

jajka malowane,

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki,

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

Na każdej pisance

piękne opowiastki.

Zabawa  2

„Pisanka” – zabawa plastyczna.

Kolorowanie pisanki (link poniżej) za pomocą paluszka umoczonego w farbie.

http://bystredziecko.pl/kolorowanki/Wielkanoc/kolorowanka-pisanka-03.pdf

Grupa Krasnale

Zadanie 1

 Praca plastyczna z wykorzystaniem elementów z  WP nt. ,,Pisanka”.

Do wykonanie tego zadania potrzebny będzie klej, kolorowa cienka bibuła, nożyczki i dwie karty jajka z WP. Najpierw wypchaj wskazane elementy, następnie na jedno jako podklej kolorową bibułę i przyklej drugie jajko. Obetnij nożyczkami nadmiar bibuły. Powodzenia! Wykonaną pisanką możesz ozdobić sobie okno w pokoiku.

Zadanie 2

Wykonaj swobodną improwizację ruchową do utworu M. Musorgskiego pt. ,,Taniec kurcząt w skorupkach”. Poproś mamusię, aby włączyła Ci muzyczkę do tańca. Powodzenia, miłej zabawy.

https://www.google.com/search?q= kurcząt taniec+ +w+skorupkach&rlz=1C1AOHY_plPL708PL708&oq=taniec+kurcząt+w+skorupkach&aqs=chrome..69i57j0

Grupa Smerfy

Zadanie  1

Zachęcam do przeczytania dzieciom opowiadania.

Opowiadanie „Bajeczka wielkanocna” A. Galica

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka– puk-puk i przygrzewało mocno.

– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana

i zaczęło z kimś rozmawiać.

– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś. A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.

Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

– Co to? Co to? – pytał Zajączek.

– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.

 I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.

– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki,a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc

Wierzbę pytają

Pytania do opowiadania

  1. Co robiło słonko?
    2. Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, … ?
    3. Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?

Zadanie 2

Zabawa „Co wkładamy do koszyczka”

Poprośmy dzieci, aby wycięły z różnych ulotek, gazet reklamowych rzeczy, o których była mowa w opowiadaniu oraz rzeczy, które Państwo wkładacie do koszyczka. Wycięte obrazki wkładamy do koszyka/ miski – dziecko losuje obrazek podaje jego nazwę, dzieli ją na sylaby. Gdy nazwie wszystkie rzeczy, tworzy koszyczek wielkanocny. Rodzic rysuje na kartce duży kontur koszyczka – dziecko ozdabia jego środek różnymi wzorkami (szlaczkami), następnie przykleja  obrazki.

Grupa Motylki

Zadanie 1

Wysłuchaj piosenkę pt.: ,,Pisanki, pisanki” a następnie opowiedz co było namalowane na pisankach? Spróbuj zaśpiewać refren.

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Zadanie 2

Weź kartkę, kredki lub farby i namaluj jajko. Pomaluj je tak, by wyglądało, jak pisanka. Możesz wykorzystać pomysły zaczerpnięte ze słów wiersza:

„Pisanki”

            Stanisław Aleksandrzak

Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:

Pierwsza – ma kreski

Druga – ma kółka złote

Trzecia – drobne kwiaty

Czwarta – dużo kropek

Piąta – srebrne gwiazdki

Szósta – znów zygzaki

Siódma – barwne kwiaty, jak astry lub maki

Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków

Dziewiąta – największa – ma już prawie wszystko:

I kropki i zygzaki i paseczków wiele,

I czerwień i złoto i błękit i zieleń

I piękne gwiazdy na jajku ktoś posiał

Dumne były z niego Hania i Małgosia

Grupa Biedronki

Zabawa 1.

,,Pisanka z układanki’’ – praca plastyczna.

Rodzic rysuje na papierze dużą pisankę. Dzieli ją na drobne fragmenty – puzzle, które wycina dziecko. Dowolnie ozdabia każdy element. Po ozdobieniu dopasowuje do siebie fragmenty układanki, tworząc puzzle, które przykleja na duży brystol.

Zabawa 2.

Piosenka ,,Bajkowe pisanki’’.

Posłuchaj jej i postaraj jej się nauczyć. https://www.youtube.com/watch?v=UMl5kZ6DGas

Grupa Pszczółki

Zadanie 1

Ćwiczenia w liczeniu „Kurczątka, kurczątka”

Rodzic rysuje 2 zbiory kurcząt – w jednym 4, a w drugim 5. Dziecko koloruje kurczaczki i doskonali technikę liczenia w zakresie 5; porównuje liczbę kurczątek w zbiorach; posługuje  się pojęciami ,,o ile mniej’’,,, o ile więcej’’,, tyle samo’’;

Zadanie 2

Rozmowy inspirowane ilustracjami wyszukanymi w książkach lub w internecie na temat pokarmów jakie powinny się znaleźć w wielkanocnym koszyczku, np:

https://www.google.pl/search?q=koszyczek+wielkanocny+pokarmy&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiTqOLGqczvAhWyCRAIHSOwBykQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1600&bih=764

Grupa Żabki

Zadanie 1.

Zabawa dydaktyczna „Wielkanocne jajka”.

Proszę zadać dziecku pytanie: Z jakim produktem spożywczym najsilniej kojarzy mu się Wielkanoc?

Jajko to symbol życia.

Proszę pokazać dziecku różnego rodzaju jajka: kraszanki, pisanki, wydmuszki. Dziecko porównuje jajka, wskazuje podobieństwa i różnice między nimi.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/pressland-cms/cache/article_show_cover/ft/6487971-https-bi.jpeg

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/-1d9PqW3ICeb2SiqKj0du8cZQbpJrx4h5ZyeE44PZ-HsxK9rvtv6VZ_Le4IQ6UheLgnT6f3FbkkOOaV3s3Wq5NSAR1zdbq22yxJvMSJ495tRxDra6W0Y7CxRu3ojLrqlT5k

https://t4.ftcdn.net/jpg/01/96/64/23/360_F_196642365_F8DjARUMtMd9x3hG996PTDp28pP1TJrY.jpg

https://t4.ftcdn.net/jpg/01/44/12/21/360_F_144122124_TTWKnibX82hMWs9L8fDjVUYMB6y2xqTH.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/FuLdsEq3b5kmj1qdXYfe69NPqJ2Ga5J5UqbpLuxyihLsixLdxpXbXhTPxYmyh4dKUd-hgMOSK1OnBqW70sFR10x4Y4JqkWWUWuO0ko1gqQyOH__u3mXN9biD11_7U900WTEoYu66qcuJlLEzuw

Proszę wspólnie z dzieckiem ugotować jajka w skórkach z buraków lub łupinkach cebuli.

Wykonane jajka można będzie włożyć do koszyczka wielkanocnego.

Zadanie 2.

Praca plastyczna „Jajka z pianki do golenia”.

Do wykonania pracy potrzebne będą: pianka do golenia, karton, barwniki, sylwety jaj, wykałaczki lub patyczki do uszu.

Proszę piankę wycisnąć na karton, zabarwić ją barwnikiem. Dziecko macza sylwetę jajka i tworzy na nim wzorki wykałaczką lub patyczkiem do uszu. Na koniec pozostawia pracę do wyschnięcia.

Grupa Stokrotki

Zadanie 1.

 „Wesoły zając” – prezentacja wiersza J. Święcickiej z wykorzystaniem pacynki, dostrzeżenie humorystycznych elementów w treści utworu.

„Wesoły zając”

Pewien wesoły zając

nazywał się Robert Skok.

Przy różnych zajęczych zajęciach

skakał na wprost i w bok.

Poszedł do domu Kury

z farbą i pędzlem burym.

Chciał mieć pisanki na święta,

a pomalował pisklęta.

Kury akurat nie było,

tak się szczęśliwie złożyło.

Wyniósł więc jajka na łąkę,

malował pod niebem i słonkiem.

Ledwo skończył malowanie,

rozległo się pukanie.

Co to za harmider taki?

Wykluwają się kurczaki:

pierwszy z czerwoną kokardą,

drugi z zieloną falbanką,

trzeci fioletowy,

czwarty cały różowy,

piąty żółty, o dziwo,

szósty – szóstego nie było.

Nastało wielkie gdakanie.

Wtem deszczyk spadł niespodzianie.

Wiosenny deszcz, kapuśniaczek.

I żółty był każdy kurczaczek.

Justyna Święcicka

Odpowiedz na następujące pytania:

  • Co chciał zrobić zając?
  • Co wykluło się z jajek?
  • Jak wyglądały pisklęta?
  • Czy kurczaczki długo cieszyły się z nowych, kolorowych ubranek?
  • Dlaczego?.

Rodzic prosi dziecko, by zastanowiło się, czy zając naprawdę mógł pomalować kurczaki.

Zadanie 2.

„Poznajemy litery – litera w” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski w, doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.

Karta pracy str. 50 – 51 (dzieci 5-letnie)

Grupa Słoneczka

Zadanie 1

„Gdzie jest pisanka?” – zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni oraz określanie miejsca
i kierunku. Kładź pisankę zgodnie z słowną instrukcją rodzica.

„Weź swoją pisankę i połóż ją  tam (pokazuje kierunek do przodu). Pisanka leży przed Tobą. Leży z przodu. Weź ją teraz w dłoń… i podnieś najwyżej, jak tylko potrafisz. Teraz pisanka jest w górze… Kiedy opuścisz dłoń, pisanka będzie na dole. Wyciągnij teraz rękę tak jak ja… w bok… i połóż pisankę na podłodze. Teraz leży z boku… Spójrz do tyłu… Połóż tam swoje jajo… Ono jest z tyłu. Weź je…  idźcie do przodu… Zatrzymaj się… Teraz idź w bok,

w tę stronę, którą podnoszę rękę. Zatrzymaj się. Połóż drewniane jajo z przodu.”

Zadanie 2

Wykonaj zadania na kartach pracy

dzieci 3 letnie : karta pracy nr 43

Ułóż obrazek z części i pokoloruj pisankę według wzoru. Nazywaj kolory, którymi kolorujesz.

dzieci 4 letnie: karta pracy cz.3, s. 25

Połącz w pary takie same pisanki i pokoloruj je według wzoru